סיפור הצלחה: לחזור לעולם הרכב אחרי כל השנים – היה כמו לחזור הביתה
הסיפור של בני הוא אחד כזה שמוכיח, שהדברים הטובים ביותר נמצאים לפעמים, ממש בהישג יד. (אבל גם – שיש לצאת ולחקור עולמות אחרים כדי להעריך את מה שכבר שלך.)
בני מור נולד לעולם הרכב. אביו ניהל מוסך משפחתי, ובני הגיע כילד למוסך, הסתובב בין הרכבים וספג לתוכו את העשייה הדינמית והמעניינת.
מה אתה זוכר מהתקופה הזו?
“אני זוכר את ההתלהבות מכל רכב, ובעיקר מהדרך בה המנוע עובד. למוסך הגיעו רכבים שונים וכל אחד היה עבורי עולם ומלואו.
זו הסיבה שהחלטתי ללמוד ‘מכונאות רכב’ בתיכון. ידעתי, שהלימודים הללו יפתחו בפני שער שיהיה זמין עבורי למשך כל החיים.”
אבל אז לקחת פניה, ונטשת את עולם הרכב שכל כך אהבת.
“נכון. התגייסתי לצבא לתפקיד קרבי.
נמשכתי לעולם הזה, כך שלאחר השחרור עבדתי בתחום הביטחון.
אבל ככל שהתקדם הזמן, רציתי כיוון מספק יותר ובעיקר – יציב יותר. וכך מצאתי את עצמי יושב שוב על ספסל הלימודים והפעם, כהנדסאי מכונות עם התמחות ברכב.
במקביל, התחלתי לעבוד בתפקידים ניהוליים במקומות שונים בעולם הרכב.
בדיוק בנקודה הזו, התחלתי להרגיש שייך. במקום. כאילו חזרתי לבית שעזבתי, אבל עכשיו אני כאן כדי להישאר”.
ספר על מקום העבודה הראשון המשמעותי שלך.
“ללא ספק – חברת ‘מאיר’. המקום בו אני עובד גם עכשיו.
התחלתי כיועץ שירות, תפקיד בסיסי וחשוב לכל אחד שרוצה מצד אחד להבין לקוחות ולעזור להם ומצד שני, לסלול לעצמו נתיב קידום.
ואכן, אחרי שנתיים נפתח מכרז לתפקיד ‘מנהל שירות אזורי’.
מנהל שירות אזורי הוא תפקיד ‘כבד’, עם אחריות ואפשרות להשפיע על מהלכים רבים בחברה. רציתי אותו מאד.
המגייסים כנראה קלטו את הנכונות שלי להשתלב ולהשקיע, וכך התקבלתי, למרות שנות הוותק המועטות שלי בחברה, ולמרות שעל התפקיד הנחשק הזה התמודדו עוד רבים וטובים.”
משם – הקידום היה תלול מאד ומהיר מאד.
“נכון.
אחרי שלוש וחצי שנים קודמתי לתפקיד ראש צוות של מנהלי שירות אזוריים.
אם חשבתי שתפקיד מנהל שירות אזורי הוא רציני, כאן התמונה הופכת עוד למורכבת הרבה יותר.
במסגרת התפקיד אני אחראי על הובלת כל גישת השירות במרכז השירות, אני חייב לעמוד בכל היעדים העסקיים של צוות השירות, לנתב את אנשי הצוות שלי לטיפול בכל אחת מהפניות שמגיעות למרכז בכל יום וכמובן – לנהל את צוות העובדים תוך שמירה על בקרה, מתן תמריצים וקיום של פעילויות העשרה כדי לשפר עוד ועוד את המיומנויות שלנו.”
ספר לנו על מקרה אחד משמעותי בו טיפלת לאחרונה
“יש מקרה שזכור לי באופן מיוחד. אחד הלקוחות שלנו רכש משאית חדשה, והגיע אלינו שוב ושוב עם תלונות על מספר תקלות.
הלקוח הגיע אלינו שוב ושוב, בכל פעם היו בודקים ולא מוצאים את התקלה ומשחררים לדרכו.
מיותר לציין כמה הלקוח היה מתוסכל, גם מעצם העובדה שהמשאית שאמורה היתה לייצר עבורו ‘שקט תעשייתי’ גרמה לו בדיוק ההיפך, וגם משום שאיבד זמן עבודה יקר.
בסופו של דבר, הפניה שלו הגיעה אלי.
עזבתי הכול והחלטתי להתמקד רק בו.
הזמנתי אותו אלינו בזמן שהיה נוח לו, ובמשך יומיים נציג מהמחלקה הטכנית הארצית ואני לא עזבנו אותו, ואת המשאית.
בסופו של דבר, התקלות טופלו והלקוח יצא מאיתנו שמח ומרוצה.”
היית ממליץ לחברים להגיע לתחום הרכב?
“מאד. עולם הרכב הוא תחום מגוון, מאתגר ומרתק. התחום נוגע בכל האנשים, גם אלו שאין להם זיקה או עניין בתחום המכוניות. מכיל בתוכו פגישות עם תכנים מאוד מעניינים, משא ומתן, ניהול משברים, תקציבים, ניהול עובדים ועוד. ממליץ בחום רב”.
לקראת סיום, תן לנו טיפ אחד טוב, כזה שעזר לך להגיע לאן שהגעת
“הטיפ שלי הוא לא להאמין שהפתרון לכל בעיה קיים תמיד רק אצלי. חשיבה כצוות בשילוב של מוחות רבים, תביא פתרון מוצלח בהרבה”.
התרגשתם? לכתבות נוספות על האנשים שעושים את עולם הרכב >>
רואים את עצמכם בענף הרכב? בואו לקרוא על תכניות הלימוד וההכשרה >>