סיפורי הצלחה

סיפור הצלחה: אביחי פרץ הוא מנהל טכני ומנהל מרכז שירות בחברת צ'מפיון מוטורס

אביחי פרץ הוא מנהל טכני ומנהל מרכז שירות בחברת צ'מפיון מוטורס. אבל לא תמיד זה היה כך. אביחי התחיל כמכונאי, וזינק לתפקידי ניהול מורכבים ומרתקים, תוך זמן קצר.

20/08/2020
מאת: אביחי פרץ, מנהל טכני

אביחי, ספר לנו איך הכול התחיל.

"תחום הרכב, זה התשוקה שלי. מאז שאני זוכר את עצמי עניינו אותי רכבים, איך מנועים עובדים, איך חושב מחשב, איך הכל מתחבר ביחד.
בשבילי, רכב הוא המכונה המרתקת ביותר שיש. יש בה הכול: מכניקה, חשמל, אלקטרוניקה, תקשורת מחשבים, הכל מדבר אחד עם השני, הכל מתואם. אין יותר מרתק מזה.

תמיד ידעת שתלמד ותתפתח בתחום הרכב?

"אני, בשונה מטכנאים אחרים, לא הגעתי מהתחום הטכני.
בצבא הייתי לוחם, ואחרי שהשתחררתי היה לי חשוב ללמוד תחום מקצוע שאני אוהב.
גיליתי שיש מסלול טכנאי רכב במכללת רופין, נרשמתי ונפתח בפני עולם שלם בנושאים שאני הכי אוהב בעולם".

איך היו הלימודים?

"סופר מעניינים. הלימודים נתנו לי מסגרת מסודרת, עם תאוריה חשובה והתחלה של נגיעה באופן שבו מנוע עובד, תיבת הילוכים פועלת.
אבל את הפרקטיקה, את העולם האמיתי – זה אפשר לחוות רק במרכז השירות, בעבודה יומיומית.
הרכב זו מערכת שכל הזמן מתעדכנת, כל הזמן מתחדשת ולכן גם היום ובכל יום, אני לומד משהו חדש".

מה קורה אחרי הלימודים? מצאת עבודה בקלות?

מיד אחרי הלימודים אחרי ניסיון עבודה במוסך פרטי, שבו לא הצלחתי ללמוד ולהתקדם כמו שרציתי, הגעתי לחברת צ'מפיון.
צ'מפיון זיהו את הרצון שלי להתעמק במערכות ונתנו לי מרחב התפתחות ומקורות לימוד, שעזרו לי מאד בהמשך.
כך, עבדתי שנתיים בתור מכונאי, ולאחר מכן ביקשו ממני להיכנס לתחום הדיאגנוסיטיקה והחשמל. שם עבדתי שנתיים נוספות ובהמשך עברתי למחלקה הטכנית.
אני זוכר שיום אחד התקשרו אלי והציעו לי להיכנס לתקן חדש באאודי – מנהל טכני.
מנהל טכני זה מקצוע סופר אחראי, שהתאים לי בול – לבוא ולהציל את המצב בבעיות מורכבות שאף אחד לא יודע איך לפתור.
זמן קצר אחר כך, הציעו לי לנהל את מרכז השירות, שזה משחק אחר לגמרי מכל מה שאני מכיר.
זה היה מפחיד ומאתגר, אבל גם מלהיב. וזו הסיבה שנכנסתי לתחום הזה מלכתחילה.

מה אתה אוהב בתפקיד שלך?

מנהל טכני זה תפקיד מורכב, כל יום נראה אחרת, כל היום עמוס בבעיות מורכבות. כמנהל מרכז שירות אני מנהל צוות של עובדים, נמצא בקשר ישיר מול היצרן ומשתתף בישיבות הנהלה חשובות. השילוב הזה בין הניהול, שכולל ניהול של אנשים, ניהול של תהליכים יחד עם הטיפול ברכבים, זה שילוב מנצח מבחינתי"

 

מה החלק הכי אהוב עליך ביום?

"ללא ספק – להיות קרוב לרכבים. להבין את הבעיה הבלתי ניתנת לפתרון הזו. לפצח מה גרם לבעיה, איזה חלק 'אשם', מה לא עובד פה. זה מטורף מבחינתי.
וגם, ההתחדשות והשינוי בתחום משאירים אותי חד. ההצטרפות של הרכבים החשמליים למשחק דורשים מאיתנו לפתח הבנה חדשה, ללמוד כל הזמן מערכות אחרות.

זה מה שמניע אותי".

 

התרגשתם? לכתבות נוספות על האנשים שעושים את עולם הרכב >>

רואים את עצמכם בענף הרכב? בואו לקרוא על תכניות הלימוד וההכשרה >>

סיפורי הצלחה נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
נמצאו {{searchResults.search.length}} תוצאות לא נמצאו תוצאות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.