"החיבור בין האדם לכלי דו גלגלי הוא חיבור רגשי, של אהבה" | ראיון עם ישי וטבו, סמנכ"ל שירות במטרו מוטור

התקופה הקשוחה, המאתגרת, המוזרה הזו, שעוברת עלינו בתוך הקורונה, מייצרת כמה תופעות מאד מעניינות בענף הרכב.

אחת מהן, היא הצמיחה המטאורית בביקוש לרכבים דו גלגליים.

כדי להבין לעומק את המגמה, את הנישה המסקרנת הזו בתוך ענף הרכב, ולדעת יותר על רכבים דו גלגליים (ובעיקר, מה דרוש כדי להתקדם בתחום), ישבנו לשיחה עם ישי וטבו – סמנכ"ל שירות לקוחות במטרו מוטור.

17/02/2021
מאת: אפרת שפירא, Autojob

מטרו מוטור היא היבואנית הגדולה והמובילה לרכבים דו גלגליים, טרקטורונים, ואופנועי ים, ובין היתר היבואנית של סאן יאנג, קוואסאקי ויאמהה בישראל.

ישי, איך הגעת לתפקיד הזה?

"הגעתי לתחום הרכב  לאחר 25 שנים בהם מילאתי מספר תפקידי ניהול בענף התקשורת.
לפני כשמונה שנים הצטרפתי לחברת צ'מפיון מוטורס ובארבע השנים האחרונות, אני משמש כסמנכ"ל השירות  של מטרו מוטור.

במסגרת התפקיד אני אחראי על חווית הלקוח, מרכזי השירות של החברה ועל תהליכי השירות.

לגבי השינוי שעובר על התחום? אנחנו לגמרי בתוכו.
מטרו מוטור של 2021, נמצאת במקום אחר לחלוטין ביחס לשנים עברו.

בתקופה האחרונה, והודות למאמצים כבירים ומשולבים מצד כל המנהלים והעובדים בחברה, אנחנו נמצאים בצמיחה משמעותית, הן בהיקף היבוא והן במגוון הכלים שאנחנו מוכרים, ובעיקר, בביקוש להם.

בשנתיים האחרונות פתחנו שלושה מרכזי שירות נוספים אשר מיועדים לקהל לקוחות הולך וגדל שבחר לרכוש כלים דו גלגליים, ולא רק קטנועים אלא גם כלים כבדים וגדולים יותר.

יש לכך כמה סיבות.

ראשית, עומסי התנועה הולכים ונעשים בלתי נסבלים בשנים האחרונות. עכשיו, בשגרת הסגרים ובין הסגרים, אולי התנועה דלילה יותר אבל בקרוב נחזור לסורנו, ואנשים לא רוצים להיות חלק מזה. בנוסף, תקופת הקורונה גרמה לאנשים לחפש פתרונות תחבורה זולים יותר ולחסוך בעלויות של אחזקת רכב, ומצאו בקטנועים פתרון זול להתניידות עירונית.

דבר שני, בשנה האחרונה יש איזשהו חסך של אנשים לגבי פנאי.
את הכסף העודף שאנשים 'חסכו' על הנסיעה המשפחתית השנתית, הם מפנים לתחביבים עליהם חלמו שנים רבות, כלומר – רכישה או שדרוג של רכב דו גלגלי.

ולבסוף, תרבות הרכיבה בארץ מתפתחת מאד.
אנחנו רואים יותר רכישות של לקוחות מבוגרים יותר אשר מתעניינים בכלים גדולים וכבדים.
חלק מהם, מנצלים את הכלי ממש בחיי היומיום, לעבודה או הגעה נוחה יותר למשרד ואחרים, מייעדים את הכלי לסופי שבוע, לטיולי שטח או נסיעות עם קבוצות וחברים.

אתה רואה את השינוי הטכנולוגי שמשפיע על כל ענף הרכב, גם אצלכם?

"חד משמעית כן.

טכנולוגיית כלי הרכב הדו גלגלי מתקדמת בקצב גבוה ובאה לידי ביטוי הן באמצעי בטיחות מתקדמים ביותר, הן בביצועים משופרים והן בהנאת הרכיבה ושיפור סביבת הרוכב. כמו-כן, כבר אפשר למצוא לא מעט אופנועים חשמליים, והמודעות – כמו גם הביקוש – לכלים המדהימים האלה, עולים כל הזמן.

לדוגמא, אנחנו היבואנים של המותג zero. מדובר באופנוע חשמלי לגמרי. שקט. שיא הטכנולוגיה. מתממשק לאפליקציה בנייד. אין לתאר את חוויית הרכיבה על הכלי הזה.
אנשים שהתנסו ברכיבה בו לעולם לא יחזרו לאחור. הם פשוט מכורים 😊"

ישי וטבו, סמנכ"ל שירות במטרו מוטור

הבשורה הטכנולוגית הזו מצריכה מכם תהליך טיפול אחר לגמרי, לא?

"לגמרי.
אני רואים שינויים טכנולוגיים כמעט מדי חודש, מה שמצריך מאיתנו להיות מאד ערניים ולהיות תמיד צעד אחד לפני.
כדי לעשות את זה, וכדי שנוכל להעניק את הטיפול המתקדם ביותר לכלים המתקדמים, אנחנו עוברים הכשרות והסמכות ממש מסביב לשעון.

ההכשרות הללו מתבצעות אצלנו, במרכזי השירות, או בסדנת הכשרה ייעודית שהקמנו, בהנחיית אנשי הדרכה מיומנים ולעיתים גם נציגים של היבואנים שמגיעים אלינו להדרכות ייעודיות אבל – לא פחות – גם דרך לימוד עצמאי. אנחנו מקצים לכך משאבים ומאפשרים לימוד בבית, כדי שנוכל להמשיך להוביל. כמו שאנחנו אוהבים."

המהפכה הטכנולוגית מצריכה מכם גם ציוד טיפול אחר

"נכון.
אם תכנסי לאחד ממרכזי השירות שלנו, תראי שחלק ניכר מהפתרונות ניתנים באמצעות מחשב, או סוג של מיכון ממוחשב.
צריך להבין שבאופנועים חשמליים, לדוגמא, כל נגיעה בכלי מחייבת שילוב של מחשב. מחברים את הכלי למערכת אבחון ממוחשבת, והיא זו שמאתרת את התקלה וגם ממליצה על דרכי הטיפול."

מי האנשים ש'זוכים' להיות אלו שיטפלו ברכבים דו גלגליים חשמליים?

"מבחינתנו, לעבור לטיפול ברכבים דו גלגליים חשמליים זה סוג של קידום, ואנחנו מייעדים את המכונאים הטובים לעניין.

מה זה מכונאי טוב בעינינו?

מכונאי טוב מבחינתי, הוא מישהו שהוא קודם כל בעל תכונות אופי מתאימות לתפקיד כמו יסודיות, מקצוענות, שאיפה למצוינות, אמינות, רצינות והשקעה.

עוד אלמנט חשוב מבחינתי, הוא עד כמה המכונאי מבין שהוא עוסק בתחום שהבטיחות בו היא לא פחות מקריטית. הנושא של הבטיחות אצלנו, הוא הבסיס להכול, ואנחנו שמים עליו דגש עצום.

מכונאי שמבין שכל טעות יכולה להיות קטלנית, ומבין את התפקיד הקריטי שלו בתהליך, הוא מכונאי שאנחנו נרצה אצלנו.

וכמובן – אנחנו מחפשים אדם ששואף להתקדם, שכל הזמן רוצה ללמוד ולהכיר עוד ועוד. העולם של דו גלגלי מתקדם כל הזמן, ומביא אתו טכנולוגיות חדשות מסביב לשעון.
כל אחד מהיצרנים רוצה להיות המוביל, להיות בחוד החנית ואנחנו הופכים לכאלה בעיקר בזכות העובדים שלנו."

שירות בתחום הדו גלגלי שונה מתחומים אחרים בענף הרכב?

"אני חושב שכן.

צריך להבין את הקשר המיוחד בין הכלי הדו גלגלי לרוכב.

הלקוחות שלנו קשורים לכלי בקשר רגשי. חלקם ממש בקשר חזק ואמיץ של אהבה.
הם ממש מבינים איך בנויות המערכות של האופנוע, איך הוא עובד. הרבה פעמים הם מנסים להיות אלה שאומרים למכונאי מה צריך לעשות. כל שריטה או נגיעה מבחינתם זה פצע בבשר.

ואנחנו מבינים את זה.

לכן חשוב לנו להסביר מה זיהינו, מה בוצע, לשתף את הלקוח היכן שנידרש ולהסביר מה ההיגיון מאחורי הדברים.

זו הסיבה שאנחנו מקפידים הקפדה יתרה על ניקיון וסדר, על הטיפול הכי מדויק ומקצועי בכלי. הלקוחות שלנו מסתכלים על האופנוע בחיבה כמעט כמו שהורה מסתכל על ילד. ככה הלקוחות שלנו רואים את הכלי, וזה מה שמצופה מאיתנו.

אגב, זה לא מאד קשה לנו להבין את היחס המיוחד.
80% מהמכונאים שלנו מחוברים, ממש כמו הלקוחות שלהם, לכלים הדו גלגליים. הם רוכבים, הם מבינים, הם בפנים.  גם עבורם, החיבור לא רק פונקציונאלי. זה ממש חיבור רגשי."

מה הכי חשוב לכם לראות במועמדים לגיוס?

"כשאני מגייס עובד, חשובים לי מאד שלושה דברים: האישיות של המועמד, הלימודים התיאורטיים שהוא עבר, כדי לראות שיש יסודות נכונים, ולבסוף הניסיון המקצועי כאשר יש יתרון למי שיגיע מארגון עם שיטות עבודה בריאות. אותם ארגונים שעובדים By the Book ולפי הוראות היצרן."

ומה לגבי עובדים שרק קמו מספסל הלימודים?

"כל אחד ממרכזי השירות שלנו בנוי בעיקר מעובדים שהם מנוסים או הגיעו עם ניסיון קודם.
במקביל, בכל מרכז שירות כ-20% מהמכונאים הם עובדים בראשית דרכם, שהתחילו את הקריירה שלהם אצלי או לא מזמן.
את ההכשרה הם עושים אצלנו, On the Job ותוך כדי תנועה.

למועמד כזה יכול לקחת בין חצי שנה לשנה עד שהוא הופך למכונאי מיומן, מן השורה, אבל אני רואה בפעילות הזו אחת המשימות שלנו במטרו: להכשיר אנשים מיומנים בתחום הדו גלגלי, וזאת עקב המחסור בענף.

מטרו מוטור שותפה בפרויקט שאני מאד גאה בו, פרויקט עתידאים.
בפרויקט הזה אימצנו יחד עם מכללת רופין ושותפים נוספים לדרך 6 סטודנטים אותם ליווינו במהלך הלימודים לתואר הנדסאי רכב. הסטודנטים נמצאים עכשיו בשלב של הסטז' ועוד 3 חודשים הם עתידים להתחיל לעבוד אצלנו."

מה לגבי נשים? גם נשים יכולות למצוא את עצמן בתחום לדעתך?

"מטרו תשמח שיהיו כמה שיותר.

נשים יכולות להיות מכונאיות מדהימות, ויצא לי לפגוש כמה מהן במהלך הקריירה. לצערי אין מספיק מועמדות שמגיעות אלינו לתהליך הגיוס.
אצלנו כרגע יש מכונאית אחת שעובדת במרכז השירות בת"א, ממנה אנחנו מאד מרוצים.

נשים צריכות להבין שענף הרכב שונה מכל התפיסות הישנות והשגויות. מדובר בענף מתקדם מאד. פחות לכלכוך וסחיבת משאות כפי שאולי נתפס, אלא הרבה יותר חשיבה, תכנון, הבנת עומק, עבודה של מוח.

זו עבודה שדורשת מוסר עבודה גבוה, דיוק, ידיים טובות. כל התכונות שיש לנשים, לפחות באותה מידה שיש לגברים."

מה היית רוצה לומר לכל אותן נשים ובחורות שמתלבטות לגבי קריירה בענף (וגם לאימהות שלהן)?

"אני חושב שמי שהעולמות הטכניים מעניינים אותה, יש לה תשוקה או נגיעה לעולם המוטורי, ורוצה להיות חלק מעולם שהוא מתקדם ומתפתח – זה מקצוע מדהים. אופק נפלא להתקדמות, לעיסוק בתחום מהנה, דינמי ומעניין.

 

רוצה להכיר מקרוב את תחום הרכב הדו גלגלי ולהשתלב במרכזי שירות?
אנחנו כאן כדי לענות על כל שאלה, ליצור קשרים ולעזור בהתלבטויות >

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
נמצאו {{searchResults.search.length}} תוצאות לא נמצאו תוצאות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.