לא מה שחשבתם: 5 מיתוסים על ענף הרכב - שהגיע הזמן לנפץ

תנאים פיזיים קשים, נשים לא כאן בבקשה ועבודה משעממת – זה מה שאנשים חושבים שהם יודעים על עבודה בענף הרכב. אבל המציאות הפוכה לגמרי.

19/06/2024
מאת: אפרת שפירא, Autojob

אם קפצתם לאחרונה לאחד ממרכזי שירות הרכב, אולי הופתעתם, אולי כבר התרגלתם ומה שלא יהיה – מדובר במהפכה.
זוכרים את מוסכי המדרכה? אלה היו המקומות בהם טיפלנו ברכב לא ממש מזמן.
והיום? העולם ‘קצת’ שונה.
צוותי עבודה (נשים וגברים אגב) רוכנים מעל מנוע ובוחנים במקצועיות את הבעיה;
מתאמי שירות מלווים את הלקוח מהרגע שנכנס, ודואגים לכל מה שצריך;
עמדות עבודה מאובזרות בציוד ממוחשב, שנראה כאילו הגיע ממעבדת היי-טק מתקדמת.

רגע.
איפה הגריז? איפה הרעש? ומה אישה בכלל עושה מתחת לליפט?

מ ה פ כ ה, גבירותיי ורבותי. זה מה שקורה כאן.

ענף הרכב השתדרג משמעותית בעשורים האחרונים. למעשה, ענף הרכב הוא אחד הדינמיים שיש בתעשייה, עם שינויים וחידושים שמגיעים ממש בכל יום. זה משפיע על הרכבים בהם אנחנו נוסעים, וזה משפיע גם על האנשים שמטפלים בהם.

מה הבעיה?

אנחנו לא תמיד מבינים את השינוי.
כדי לפרק כמה מיתוסים ובעיקר כדי לספר את האמת, היה לנו חשוב להציף 5 טעויות נפוצות, על האופן בו אנשים תופסים את ענף הרכב.

למה?

כי חשוב לנו שתלכו אחרי הלב שלכם, ושלא תקבלו החלטות על סמך הטיות או טעויות.
אם ענף הרכב קורץ לכם, אם אתם חולמים להשתלב בתפקידים המרתקים ולעבוד בסביבה שאתם אוהבים, אל תתנו לטעויות האלה לשנות לכם את ההחלטה.

 

🔨 טעות מספר 1: לעבוד בתעשיית הרכב זה בהכרח פיזי, מלוכלך וקשה

וואחד טעות.
מערכות הטיפול הממוחשבות של היום, עושות עבור טכנאי הרכב את רוב העבודה השחורה, הכבדה והפיזית (ומשאירות לכם את החלק הכי כיפי בתהליך – לחשוב על פתרון הבעיה 💡).
בנוסף, עם הכניסה המסיבית של הרכבים ההיברידיים והחשמליים למרכזי הטיפול, לטפל ברכב זה יותר עדכוני תוכנה, מאשר להשקיע את הידיים במנוע משומן.
בסקר שערכנו בקרב סטודנטים ועובדים בענף הרכב, אנחנו רואים בצורה מובהקת שהמגמה הזו כבר משתקפת בתדמית.
יותר סטודנטים רואים את תפקידי הרכב החדשים כ”מתקדמים טכנולוגית”, בטח ביחס לעבר.
ואם הגעתם לאחרונה למרכז טיפול, ראיתם את זה ממש בעיניים: מדובר במרחב נקי, שקט ומקצועי, גם עבור הלקוחות ובעיקר עבור העובדים.

 

🔨 טעות מספר 2: נשים לא יכולות לעבוד בענף הרכב

שטויות ממש.

בשונה מהעבר, מקצועות הרכב המתקדמים של היום, דורשים מהטכנאים תכונות ומיומנויות אחרות.

עם כבוד עצום למכונאים של הדורות הקודמים, כיום אין אפשרות להסתפק רק בידיים טובות והבנה מכנית.
כל אלה חשובים, ברור, אבל ככל שהרכבים הופכים ל’מחשבים על גלגלים’, וככל שעמדות העבודה הופכות לרובוטיות וחכמות יותר, טכנאי רכב נדרשים להבנה עמוקה ביותר במערכות ממוחשבות חדשניות.
הם צריכים להוכיח יכולת טכנית גבוהה ולתפעל מיכון מקצועי סופר מתקדם.

נו? כל מה שנשים מצטיינות בו!

ואכן, בשנים האחרונות אנחנו רואים שיותר ויותר נשים חכמות ומוכשרות נכנסות לענף הרכב, עם סך תכונות מרשימות, כשוות בין שווים וכמנהיגות מלידה.

היכולת לפתור בעיות מורכבות ולראות את התמונה המלאה, פלוס יחסי אנוש מעולים ואינטליגנציה רגשית, הופכות את הנשים לכוח עבודה משמעותי מאד במרכז הטיפול, ולעובדות הניצבות בחוד החנית.

ואלה, לא מסתפקות רק במשטחי הטיפול.

ואגב, נשים רבות לא מסתפקות רק בתפקידים החשובים במשטח הטיפול אלא מתקדמות במעלה הסולם, גבוה גבוה במעלה הסולם. כחברות הנהלה. (תבדקו:  מרי בארה מנכ”לית ג’נרל מוטורס העולמית, בארב סמרדיץ’ מנכ”לית פורד אירופה ויש עוד כאלה).

🔨 טעות מספר 3: העבודה בענף הרכב מונוטונית ומשעממת

על זה נאמר – לא, לא, לא.

בסקר שעשינו עם סטודנטים ועובדים, ראינו שהם חושבים ש”עבודה בתחום הרכב היא חדשנית, מורכבת וממוחשבת”.
צודקים.
עבודה בענף הרכב זה אומר לשמור על ערנות ועדכון גבוה במיוחד, בכל המגמות הטכנולוגיות שמתרחשות סביב.

והן מתרחשות!

כי כבר אמרנו למעלה: אם יש תעשייה שממציאה את עצמה מחדש מתקופה לתקופה, זו תעשיית הרכב.

כניסה של מערכות נהיגה חכמות, טכנולוגיות מולטימדיה, מנועים ממוחשבים, רכבים היברידיים, חשמליים ובקרוב – גם רכבים אוטונומיים דורשת אנשים חדים, אמינים וחכמים, שיודעים להסיק מסקנות ולגשת לפתרון בעיות עם גישה ייחודית מאד.

העבודה בתחום הרכב דורשת יכולת להתמודד עם אתגרים מורכבים, הבנה בתחום, יצירתיות, עבודה בצוות, אנגלית ברמה גבוהה וידע טכני מכאן ועד הודעה חדשה.

בקיצור – פשוט ובסיסי או משעמם – זה מה זה לא.

🔨 טעות מספר 4: התנאים בענף הרכב לא משהו

בונוסים ומענקים נדיבים, ארוחות מסובסדות, אירועי רווחה, נופשי חברה, ימי כיף למשפחה, מתנות שוות, ביטוח בריאות, פנסיה וקרן השתלמות – כל אלה הם המרכיבים הסודיים של תלוש המשכורת בענף הרכב שאמנם לא רואים בפועל בשורת המספרים, אבל בהחלט אפשר לכמת אותם בכסף.

תנאי העובדים בענף הרכב רק הולכים ומתפשרים, כשבראש ובראש – המשכורת.

הנדסאי רכב מגיעים למשכורת של כ-15 אלף ₪ בכל חודש, מאבחני רכב כבר הרבה יותר.

איך זה יכול להיות? כי יבואני הרכב זקוקים לאנשים מוכשרים ומיומנים, ומבינים שיש להתחרות על התנאים (ואלה רק הולכים ומשתפרים משנה לשנה).

🔨 טעות מספר 5: נכנסת לתפקיד? נתקעת בו לנצח

הכי לא נכון שיש.
כבר תארנו לא פעם כיצד מנכ”לים של חברות, ונושאי משרות בכירות, הגיעו מתפקידי כניסה. למשל, מוסר רכבים שהיום מכהן כסמנכ”ל, מנהל מרכז שירות שהתחיל כמכונאי וכאלה דוגמאות לא חסר.
ענף הרכב הוא אחד המגוונים שיש, ומציע שפע של הזדמנויות לקידום, עם יכולת מעבר מהירה ומתוכננת מתפקיד לתפקיד (כשלפעמים, עוברים מעולם אחד לאחר לחלוטין, כבר ראינו מנהלת שירות לקוחות שהתאהבה במשטח הטיפול והפכה להנדסאית רכב. אמיתי!)
מחלקות משאבי האנוש בחברות הרכב עובדות קשה מאד כדי למצות את הפוטנציאל מכל עובד, עם מסלולי פיתוח מקצועי מותאם אישית, קורסים, הכשרות וסדנאות בתחום ההתמחות וגם בתחומים משיקים.
עובדי ענף הרכב נקלטים כעובדים מהיום הראשון, כשהחברות מצהירות בצורה ברורה, שאחת המטרות העיקריות שלהן, היא לשמר ולטפח את העובדים, ולהצמיח אותם גבוה.

אז מה עכשיו?

רוצים לדעת יותר על אפשרויות הלימודים וההכשרה? למידע נוסף לחצו כאן

רוצים לחקור יותר את מגוון מקצועות הרכב? למדריך המלא לחצו כאן

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.