
אני כאן כבר 26 שנה, ואין לי כל כוונה לעזוב
בעולם בו אנשים מחליפים מקום עבודה כל שנה, נעים לגלות שיש שידוכים שמחזיקים מעמד כמעט 3 עשורים!
הכירו את אתי ברנשטיין, נציגת שירות בדלק מוטורס. בת 46, מתוכן 26 שנים בענף הרכב, ולא רק בענף, אלא באותו מקום עבודה.
אתי, כנראה טוב כאן 😊
“אם לא היה לי טוב, לא הייתי כאן, נכון?!
הנה, יש עוד דוגמאות לאנשים שלא מחפשים שינויים גדולים מדי, כמוני. וזה קורה, משום שפשוט טוב לי.
הגעתי לכאן אחרי הצבא. חברה משכה אותי לדלק מוטורס בעזרת 2 מילים בלבד – “אחלה מקום”.
התחלתי בתור עובדת בקבלה, בימים שעוד היו לנו משימות תיוק של ניירות פיזיים.
לאט לאט נחשפתי לעולם המרתק הזה השל הרכבים. התחלתי להבין פתאום בתקלות, בנוריות דולקות ובמשמעות של כל אחת מהן.
אז לצד העבודה המשרדית השוטפת, נפתח בפני עולם חדש שעניין אותי מאד.”
ספרי על דלק מוטורס כמקום עבודה
“אני שומעת הרבה אנשים שאומרים שאצלם בחברה זה ‘כמו משפחה’, אבל אצלנו, זו באמת משפחה.
האנשים כאן הם חבורה מגובשת, שיודעת לתמוך ולעזור כשצריך, ועל כל התזמורת המפוארת הזו מנצח יוסי בן עזרא, מנהל המוסך המרכזי שלנו בדלק מוטורס, ולו אני חייבת כל כך הרבה.
מעבר לתחושה הטובה שנותנים לך האנשים, יש את האלמנט המקצועי.
דלק מוטורס זו חברה שיודעת לקחת אנשים ולשים אותם בדיוק במקום הנכון. בכל פעם שהרגשתי ש’יאללה, הגיע הזמן’ ואני צריכה לצאת ולעשות שינוי, המנהלים ידעו להציב בפני אתגר חדש, תפקיד חדש ותחום עניין אחר. כשדלק מוטורס התחילה לייצג את ב.מ.וו הם מינו אותי בתור הנציגה הרשמית של המחלקה, וזה נתן לי המון.”
אני גם עוברת הדרכות מקצועיות, דבר ששומר על רמת השירות שלי, מצייד אותי בכלים חדשים ומרענן את הידע והעניין שלי.

ספרי על התפקיד הנוכחי
“כנציגת שירות אני הפנים של מרכז השירות מול הלקוח. אני מקבלת את הלקוחות, קובעת תורים, משחררת אותם בסוף הטיפול. אחראית על הקופה ומדדים כספיים, ניהול כניסות ויציאות רכבים וכמובן – כל ההיבטים הפיננסיים מול הלקוחות.
כנציגת שירות, אני גם אחראית על שביעות הרצון של הלקוחות. לקוחות ב.מ.וו למשל, הם לקוחות שמצריכים מאיתנו סוג שונה של שירות. יש שם ציפיות מאד גבוהות מאיתנו, ואנחנו צריכים לעמוד בהן.
בנוסף, עם כל כך הרבה ניסיון בענף, יצרתי לעצמי כבר מומחיות מסוימת ואני יודעת לאתר תקלות ולעזור לאנשים, עוד לפני שהם מגיעים לנציג הטכני. אני יודעת לפרש להם למשל משמעות של נורות התרעה, אני יודעת להסביר מה כולל הטיפול ומה מצפה להם לבאות, וללקוחות שמגיעים עם ידע מוקדם, אני יודעת להעמיק ולהסביר יותר, למשל על פלאגים או מערכות מורכבות, בלמים ומה לא.
יוצא שלמרות שאני לא אדם טכני, הלקוחות שלנו מקבלים כבר במפגש הראשון שלהם עם נציג החברה עולם שלם של מושגים ותובנות, כולל טיפים ועזרה מנציגת שירות! אפילו לא מנציג טכני. זה מאד עוזר.
אבל הדבר שהכי נעים לי בתפקיד, זה הקשר האישי עם העובדים. אני יודעת להגיד ליוסי – “יוסי, קח את העובד הזה והזה למשרד שלך. הוא צריך לדבר”, כי בתור נציגת שירות שיושבת במשרד ובאה במגע עם העובדים והלקוחות, אני יודעת דברים. אפשר להגיד שיש אלי עליה לרגל למשרד 😊, וזה כיף. נעים ככה להגיע לעבודה, לדעת שיש לי מקום ויכולת להשפיע ולעזור.”
מה התכניות שלך הלאה?
“זו שאלה טובה.
בגדול, הייתי צריכה להגיד שאני רוצה שינוי, אבל מה לעשות, אני לא.
היו לי כבר לא מעט הזדמנויות לעבור תפקיד. אבל יצא שתמיד המשרד היה צריך אותי יותר, ואני מבינה את זה. המשמעות של ניהול המשרד והיבטי השירות בדלק מוטורס חשובים מאד, וצריך להיות כאן אדם שידע להכיל את כל זה.
זה שהחברה יודעת לשקף לי שהיא מעריכה את מה שאני עושה, זה נותן כוח וחשק להמשיך, למרות השגרה”.
תמליצי לנשים להגיע לענף?
“ברור! קודם כל, כדי לפתח עצמאות בנישה הזו של רכב. אשה צריכה לדעת לטפל ברכב שלה, או לפחות לאבחן אותו. מעבר לזה, מבחינת קריירה, יש כאן כל כך הרבה אפשרויות להתפתח, וחוץ מזה, הענף באמת צריך נשים.”