5 מיתוסים שאנשים חושבים על עולם הרכב (שהיה לנו סופר כיף לנפץ 🔨)

תנאים פיזיים קשים, לכלוך על הידיים ונשים שנמצאות רק במשרד – זה מה שאנשים חושבים על עבודה במרכזי השירות. המציאות לא יכולה להיות שונה יותר.

29/10/2020
מאת: אפרת שפירא, Autojob

אם תקפצו בקרוב לאחד ממרכזי שירות הרכב,
אנחנו בטוחים שתופתעו.

צוותי עבודה (נשים וגברים) רוכנים מעל מנוע ובוחנים בעיון שקט את הבעיה;
מתאמי שירות מלווים את הלקוח ודואגים לכל מה שצריך;
עמדות עבודה מאובזרות בציוד ממוחשב, שנראה כאילו הגיע ממעבדת היי-טק מתקדמת.

הלו הלו, מה קורה כאן – לזה אתם קוראים 'מוסך'?
איפה הגריז? איפה הרעש? ומה אישה בכלל עושה מתחת לליפט?

מ ה פ כ ה, גבירותיי ורבותי. זה מה קורה כאן.

בואו איתנו, ונשבור ביחד כמה מהמיתוסים המיושנים ביותר על עולמות הרכב.
כי לשבור משהו מעוות, כדי לבנות משהו חדש – – זה כיף!

מוכנים?

🔨 מיתוס מספר 1: מקצועות הרכב זה רק לגברים

הו לא. ממש לא.

קודם כל, נתחיל בבסיס – טכנאי הרכב.

מקצועות הרכב המתקדמים של היום, דורשים מהטכנאי (לא משנה אם זכר או נקבה) תכונות אחרות בתכלית מבעבר.

עם כבוד עצום למכונאים של הדורות הקודמים, כיום אין אפשרות להסתפק רק בידיים טובות והבנה מכנית.

כל אלה חשובים, ברור, אבל ככל שהרכבים הופכים ל'מחשבים על גלגלים', וככל שעמדות העבודה הופכות לרובוטיות וחכמות יותר, מכונאי נדרש להבנה עמוקה ביותר במערכות ממוחשבות חדשניות, יכולת טכנית גבוהה במיוחד, יכולת תפעול של מיכון מקצועי וחשיבה מחוץ לקופסא.

כל אלה, הן תכונות (גם) של נשים, למעשה.

בשנים האחרונות אנחנו ערים לתופעה די מעניינת בעולמות הרכב, עם כניסת נשים חכמות ומוכשרות לעומקי רצפת הטיפול, כשוות בין שווים וכמנהיגות מלידה.

היכולת לפתור בעיות מורכבות ולראות את התמונה המלאה, פלוס יחסי אנוש מעולים ואינטליגנציה רגשית, הופכות את הנשים לכוח עבודה משמעותי מאד במרכז הטיפול, ולעובדות הניצבות בחוד החנית.

תופעה נוספת מתרחשת לנגד עינינו:
התברגות של נשים לתפקידי מפתח משמעותיים בהנהלה של החברות, עם עזרה לא קטנה מנשים מעוררות השראה בעולם,  כמו מרי בארה – מנכל"ית ג'נרל מוטורס העולמית.

🔨 מיתוס מספר 2: לעבוד בתעשיית הרכב זה להרים, לסחוב ולהתלכלך

אז – לא.
או – לא בהכרח.
נסביר.

רצפת הטיפול אכן מחייבת את הטכנאי 'להכניס ידיים' לעומקי הרכב (מה שאכן עלול לגרום ללכלוך של פה ושם).
ואם הטכנאים רוצים לסחוב ולהרים, הם בהחלט יכולים.

אבל הם לא חייבים.

זה קורה, משום שמערכות הטיפול הרובוטיות והממוחשבות של היום, עושות עבור הטכנאים את רוב העבודה השחורה, הכבדה והפיזית ומשאירים להם את החלק הכי כיפי בתהליך – מגרש המשחקים של פתרון הבעיה.

בנוסף, הרכבים החשמליים וההיברידיים נכנסו לשוק, ולאט לאט משתלטים עליו.

ברכבים כאלו המנוע הוא חשמלי, מה שאומר – שאין את הלכלוך המאפיין את הבנזין! וחוצמזה, יש הרבה יותר עדכוני תוכנה מאשר תיקונים מכניים.

בסקר שערכנו בקרב סטודנטים ועובדים בתעשייה, ראינו שבהשוואה לעבר נתפסים העובדים כיום בתחום כמתקדמים טכנולוגית" "50% מהנשאלים חושבים שהעובדים כיום מתקדמים טכנולוגית בהשוואה לאלו  שעבדו בתחום בעבר, ועוסקים פחות בעבודת כפיים ויותר בפתרונות טכנולוגיים".

למעשה, מרכזי הטיפול של הרכבים הם מהנקיים שיש, וכאשר מקפידים על תהליכים נכונים, עבודה מסודרת והשארת סביבת עבודה נקייה, אין כל צורך להרים, לסחוב או להתלכלך. (רק אם ממש רוצים)

 🔨 מיתוס מספר 3: אין לאן להתקדם בתעשיית הרכב

הכי לא נכון שיש.

כיום בתעשיית הרכב ישראל פעילות כ-20 חברות גדולות, שמשמשות כנציגי יבואני הרכבים הגדולים בעולם.

החברות מפעילות רשת של מרכזי טיפול ומכירה, ומעסיקות מאות עובדים בתפקידים שונים ומרתקים החל מתפקידי מטה ותמיכה, דרך התפקידים הטכנולוגיים והטכניים, התפקידים התפעוליים ומקצועות השירות והמכירה.

החברות ידועות כמעסיקות הוגנות, ומנהלות תהליכי השמה וניהול עובדים מרשימים במיוחד.

מפת התפקידים בתעשיית הרכב היא מהמגוונות שיש בשוק, ואפשר בהחלט לעבור מתפקיד לתפקיד וכך לטפס ולהתקדם גבוה, לכל יעד אותו תרצו לסמן לעצמכם.

בסיפורי ההצלחה שלנו תוכלו לראות כיצד עובדים שהתחילו בעמדות ראשוניות בחברה, התברגו לתפקידי מפתח.

🔨 מיתוס מספר 4: העבודה בתעשיית הרכב היא פשוטה ובסיסית

על זה נאמר – לא, לא, לא.

בסקר שערכנו בקרב סטודנטים ועובדים עלה ש"עבודה בתחום הרכב היא חדשנית, מורכבת וממוחשבת" ולכן מצריכה מבעלי המקצועות הטכניים לשמור על ערנות ועדכון גבוה במיוחד, בכל המגמות הטכנולוגיות שמתרחשות סביב.

והן מתרחשות.

אם יש תעשייה שממציאה את עצמה מחדש מתקופה לתקופה, זו תעשיית הרכב.

כניסה של מערכות נהיגה חכמות, טכנולוגיות מולטימדיה, מנועים ממוחשבים, רכבים היברידיים, חשמליים ובקרוב – גם רכבים אוטונומיים דורשת אנשים חדים, אמינים וחכמים, שיודעים להסיק מסקנות ולגשת לפתרון בעיות עם גישה ייחודית מאד.

העבודה בתחום הרכב דורשת יכולת להתמודד עם אתגרים מורכבים, הבנה בתחום, יצירתיות, עבודה בצוות, אנגלית ברמה גבוהה וידע טכני מכאן ועד הודעה חדשה.

בקיצור – פשוט ובסיסי, זה לא.

🔨 מיתוס מספר 5: התנאים בתעשיית הרכב לא מפנקים במיוחד

אותו סקר ששימש אותנו העלה ממצא די מעניין (אבל אנחנו לא הופתענו):
עובדים בתעשייה גאים לעבוד בתחום.

חלק ניכר של העובדים (שהולך וגדל בכל שנה), תופס את המקצוע כמכובד, ראוי ומעורר גאווה, וגם מכיר תודה למעסיק.

מנתונים שיש בידינו, המעסיקים בישראל יודעים לאתר את העובדים הטובים ולתגמל אותם בקידום מהיר, מתן אפשרויות תעסוקה מעניינות ויצירת תנאי עבודה נוחים במיוחד.

מרכזי השירות מהווים 'בית' לעובדים בהם, ובחלקם הגדול נשמרת אוירה טובה וחיובית ומכלול של תנאי העסקה טובים ומספקים.

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
נמצאו {{searchResults.search.length}} תוצאות לא נמצאו תוצאות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.